/getmedia/e823d2a1-d34e-42f2-8a21-70977f61f5c6/Vervoerbewijzen.jpg?width=880&height=220&ext=.jpg

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over het gebruik van de Syntus app? Hieronder een overzicht van veelgestelde vragen. 

Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze Klantenservice, via tel. 088 - 033 13 60.

Hoe werkt reizen met de app?

Als je een kaartje of abonnement koopt op de app, dan is jouw telefoon jouw vervoerbewijs voor de bus of de trein.

Klik in de app op 'Kaartje kopen', zoek het kaartje of abonnement naar wens en stop het in het winkelmandje. Het abonnement staat na betaling via iDeal of creditcard direct in de app.

Je hebt dus geen zichtkaart en/of OV-chipkaart meer nodig. Je toont gewoon het abonnement vanuit de app aan de chauffeur of controleur.

Hoe werkt Syntus Punten?

Heb je de Syntus app op jouw telefoon staan en reis je met Syntus op een deelnemend traject buiten de spits, dan spaar je punten. Deze punten zijn via de Syntus app in te wisselen voor producten, diensten en interessante kortingen bij diverse (regionale) bedrijven en instellingen.

Waar kan ik zien hoeveel punten ik krijg?

Onderdeel van de Syntus app is de handige reisplanner die u inzicht geeft in uw persoonlijke reistraject en een advies over het tijdstip waarop u het beste kunt reizen (afhankelijk van de verwachte drukte). Tijdens het plannen van uw reis ziet u meteen hoeveel punten uw reis oplevert. De knop Syntus Punten in de app geeft ook een overzicht van de door u gespaarde punten.

Hoe weet Syntus welke reizen ik heb gemaakt?

Het traject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal is inmiddels voorzien van een netwerk van zogeheten ‘iBeacons’. Dit zijn kleine draadloze zendertjes die in combinatie met de Syntus app en een 'low-energy' Bluetooth-signaal jouw reis automatisch registreren.

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de Syntus app of Syntus Punten?

Nee, het gebruik van de Syntus app is gratis. Voor de aanschaf van kaartjes en abonnementen moet uiteraard wel betaald worden. Ook deelname aan Syntus Punten is gratis. Door bijvoorbeeld buiten de spits te reizen spaar je punten die je kunt inwisselen voor kortingen op - of gratis - producten en activiteiten.

Kan ik met elk vervoerbewijs deelnemen aan Syntus Punten?

Deelname aan Syntus Punten is onafhankelijk van het vervoerbewijs dat je gebruikt. Houdt er rekening mee dat het programma vooralsnog alleen geldig is op het treintraject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.

Ik reis met de bus, kan ik nu ook punten sparen?

Nee, Syntus Punten is op dit moment alleen actief op het treintraject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.

Ik heb geen MijnSyntus account, kan ik gebruik maken van de Syntus app?

Nee, om de Syntus app te gebruiken heb je een MijnSyntus account nodig. Je kunt zich via de Syntus app snel en eenvoudig registreren.

Wat kan ik met mijn gespaarde Syntus Punten?

Met Syntus Punten spaar je 'punten' die je kunt inwisselen in ruil voor kortingen op - of gratis - producten en activiteiten bij diverse Twentse bedrijven en instellingen.

Hoe kan ik zien hoeveel Syntus Punten ik heb?

In de Syntus app vind je een overzicht van de door jou gespaarde punten.

Wanneer worden mijn Syntus Punten bijgeschreven?

Bijna direct nadat Syntus heeft gedetecteerd dat u een reistraject heeft afgerond, worden de Syntus Punten bijgeschreven.

Op welke momenten van de dag spaar ik punten?

Op dit moment spaar je per treinreis 100 punten bij alle reizen van maandag tot en met vrijdag voor 06.30 uur en na 09.00 uur. De hele reis dient buiten de spits te hebben plaatsgevonden.

Wanneer reis ik buiten de spits?

Als jouw reis op maandag tot en met vrijdag voor 06.30 uur eindigt of na 09.00 uur start reis je buiten de spits. De hele reis dient buiten de spits te hebben plaatsgevonden.

Op welke trajecten kan ik Syntus Punten verdienen?

Syntus Punten is actief op het treintraject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.

Ik reis op het traject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal maar ik krijg geen punten, hoe kan dat?

Hiervoor kunnen enkele redenen zijn:

  • Soms duurt het tot een half uur voordat de punten zijn bijgeschreven.
  • Mogelijk dat je niet de gehele treinreis buiten de spits hebt gereisd of tijdens jouw reis jouw Bluetooth niet aan had staan. In dat geval wordt jouw reis niet geregistreerd en ontvang je geen punten.
  • Jouw telefoon dient te voldoen aan een aantal minimale systeemeisen. Op dit moment zijn de minimale systeemvereisten Android 4.3 of iOS 7.
  • Ten slotte moet je bij jouw registratie hebben aangegeven dat Syntus jouw locatie mag gebruiken.

Indien aan deze eisen voldoet en toch geen punten heeft gekregen, kun je contact opnemen met de Syntus Klantenservice via www.syntus.nl of via 088 - 033 13 60.

Ik heb een nieuwe telefoon, wat gebeurd er met mijn vervoerbewijs en/of punten?

Om beveiligingsredenen is jouw Syntus account altijd gekoppeld aan jouw telefoon. Wanneer je overstapt naar een ander toestel dient Syntus het nieuwe toestel te koppelen aan jouw account. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088-0331360.

De Syntus app geeft aan dat mijn telefoon niet geschikt is voor deelname aan Syntus Punten.

Om deel te kunnen nemen aan het onderdeel Syntus Punten dient uw telefoon te voldoen aan een aantal minimale systeemeisen. Op dit moment zijn de minimale systeemvereisten Android 4.3 of iOS 7.