Over TwentsFlex

Met ingang van 1 juli 2018 kunnen reizigers in de gemeente Rijssen-Holten gebruk maken van TwentsFlex, een nieuwe flexibele vervoersservice. Een rit met TwentsFlex boek je eenvoudig via de boekingsmodule op deze site en de TwentsFlex app. Maar telefonisch een rit betellen kan natuurlijk ook. Hieronder vind je de meest gestelde vragen over TwentsFlex.
 

Hoe boek ik een rit?

Een rit boeken kan via deze site, de gratis app in de App Store en Google Play store of telefonisch via telefoonnummer 088 – 033 1401 (lokaal tarief).

Boeken gaat heel eenvoudig via de volgende stappen:
1. Selecteer hier je reisgebied.
2. Selecteer je vertrek- en aankomsthalte.
4. Kies een datum en aankomsttijd
5. Kies het aantal reizigers
6. Vul je gegevens in en plan je reis!

Wat is handiger?

Via onze app of onze website kun je een rit boeken wanneer het jou uitkomt. Telefonisch boeken kan alleen van maandag tot en met zaterdag van 7.00 – 22.00 uur. Houd er wel rekening mee dat je een rit minimaal 45 minuten moet boeken voordat je ergens wilt zijn.
 

Hoe ver van te voren moet ik een rit bestellen?

Je boekt wanneer jij wilt reizen. Je kiest ervoor om zo snel mogelijk te reizen, of je boekt tot drie maanden vooruit. Kies je voor meteen reizen, houd er dan rekening mee dat je minimaal 45 minuten voordat je ergens wilt zijn je rit moet bestellen. Je wachttijd bij je vertrekhalte is maximaal 15 minuten. Je rit, inclusief wachttijd bij de halte, duurt nooit langer dan 45 minuten.

Een voorbeeld: Stel je wilt om 9.00 uur bij halte Station Rijssen zijn. Dan word je om 8.15 uur bij je vertrekhalte verwacht. De TwentsFlex bus haalt je dan tussen 8.15 – 8.30 uur op bij je vertrekhalte en brengt je uiterlijk om 9.00 uur bij je aankomsthalte. Je kunt deze reis tot 8.14 uur boeken via onze app, de website of telefonisch via onze Regiecentrale. 

Kan ik een dag van te voren bestellen?

Ja, je kunt tot drie maanden vooruit reserveren. Dat kan via de boekingsmodule op deze website, de app TwentsFlex, en telefonisch via onze regiecentrale.  
Je geeft je vertrekhalte, aankomsthalte en aankomsttijd door. Je krijgt dan een bevestiging van je bestelde ritten. Boek je via de app dan vind je de bevestiging in de app. Boek je via onze site of telefonisch dan ontvang je de bevestiging per mail.  Je moet dan natuurlijk wel je e-mailadres doorgeven.

Kan ik TwentsFlex net als een taxi op straat aanhouden?

Nee. Je kunt alleen met TwentsFlex reizen als je een rit boekt via deze website, de app, of telefonisch via de Regiecentrale. 
 

Kan ik mijn voertuigtype kiezen?

Nee dit kan niet. We rijden TwentsFlex met nieuwe, milieuvriendelijke Mercedes Sprinter busjes. Hierin is plaats voor acht reizigers en de chauffeur. In al onze bussen is het mogelijk om een rolstoel of kinderwagen mee te nemen. Je moet dit dan wel aangeven bij het bestellen van je rit door de optie 'rolstoel' aan te zetten.
 

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Alles wat niet groter is dan 47cm x 73cm x 34cm mag je meenemen. Wil je meer meenemen dan reserveer je gewoon voor een extra persoon. Wil je een kinderwagen of rolstoel meenemen? Geef dat dan aan bij het bestellen van je rit door de optie 'rolstoel' aan te zetten.

Welke regels gelden er voor kinderen?

Kinderen tot vier jaar mogen gratis mee. Je moet alleen wel een rit voor je kindje boeken. Neem je een kinderwagen mee? Geef dit dan aan bij het boeken van de rit. Dit doe je door de optie 'rolstoel' aan te zetten.
 

Mag ik een rolstoel, rollator of scootmobiel meenemen?

Neem je een hulpmiddel mee dat niet ingeklapt kan worden, dan moet je dit aangeven bij de bestelling van je rit door een ‘rolstoelplaats’ te bestellen. Kan je hulpmiddel wel ingeklapt worden, bijvoorbeeld een rollator, dan hoef je dat niet te doen. Je rollator geldt dan als bagage.
 
TwentsFlex rijdt met kleine bussen. Een speedy, handbike en een scootmobiel kunnen we niet meenemen. Een fiets kan ook niet mee, een vouwfiets mag wel mee en geldt als handbagage.

Wat als alle voertuigen vol zijn?

Dan adviseren we je een rit eerder of later te boeken.
 
 

Kan ik met meer dan vijf personen reizen?

Ja, dat kan. In één voertuig passen maximaal 8 passagiers. Je moet dit dan wel bij je bestelling aangeven. Afrekenen doen jullie gewoon met je pinpas bij de chauffeur. Of je zorgt ervoor dat je vooraf al kaartjes gekocht hebt bij een van de verkooppunten.
 

Kan ik met iemand samen reizen?

Ons systeem werkt per boeking. Het kan daarom gebeuren dat jullie door verschillende voertuigen worden opgehaald als jullie apart een rit bestellen. Wil je samen reizen, bestel dan voor meerdere personen (maximaal 8) vanaf dezelfde locatie naar dezelfde bestemming met dezelfde aankomsttijd. Dan weet je zeker dat je samen kunt reizen.
 
 

Hoe lang wacht de chauffeur als ik er nog niet ben?

Wanneer je een rit boekt krijg je van ons door hoe laat je bij de halte moet zijn. De maximale wachttijd is dan 15 minuten. De chauffeur krijgt in zijn//haar systeem door hoe laat hij bij een halte moet vertrekken. Het kan dus gebeuren dat je de chauffeur mist wanneer je niet op tijd bij je vertrekhalte staat. Zorg er dus voor dat je op tijd bent.