Reizigers geven Twents een dikke 7,8!

23-3-2020
Deze hoge klantwaardering komt met name door de verbeterde reissnelheid en een verbeterde informatievoorziening zowel op de vertrekhalte als bij vertragingen en andere problemen.

Optimalisatie van de dienstregeling

Elk jaar worden wensen van onder andere reizigers, gemeenten en bedrijven geïnventariseerd en rijtijden, gebruikscijfers en verbindingen geanalyseerd. Op basis van deze informatie probeert Twents jaarlijks haar dienstregeling voor de reizigers te optimaliseren. Dat deze verbeteringen aansluiten op de behoefte van de reizigers is terug te zien in de reizigerstevredenheid. Zo stijgt de waardering voor de reissnelheid een 7,9 naar een 8,1.

Goede informatievoorzieningen

Goed informeren. Dat is één van de kernwaarden van Twents. Om dit waar te maken is de afgelopen periode in informatievoorzieningen geïnvesteerd. Zo is er in 2019 een team reisinformanten gestart die de bussen continue monitoren. Bij een vertraging en/of verstoring worden reizigers zo snel mogelijk via de website, Twitter, schermen in de bus en de elektronische informatieschermen bij haltes geïnformeerd.

Ook vinden reizigers alle belangrijke informatie over de instaphalte eenvoudig terug op de unieke ‘haltepagina’s’. Deze webpagina’s laten de actuele vertrektijden, de toegankelijkheid van de halte (voor bijvoorbeeld rolstoelgebruikers) en de actuele locatie van de bus die de halte aandoet zien. Door deze ontwikkeling is de waardering van informatie op de instaphalte gegroeid van een 7,5 naar een 7,8 en de informatie bij problemen en vertragingen van een 5,8 naar een 6,1.

Trots op onze medewerkers

Dit jaar waarderen reizigers de klantvriendelijkheid van de medewerkers van de vervoerder met een 7,8. Mark Oomen, regiomanager van Twents, zegt hierover: “Ik ben enorm trots op onze medewerkers. Zelfs in deze tijd van coronacrisis staan zij klaar om alle reizigers die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer veilig en comfortabel naar hun bestemming te vervoeren. Ze houden Nederland mobiel en stellen hun reizigers voorop. Ik wil dan ook iedereen die zich voor en achter de schermen inzet voor onze reizigers enorm bedanken voor hun toewijding.”