Over TwentsFlex

Met ingang van 1 juli 2018 kunnen reizigers in de gemeente Rijssen-Holten gebruk maken van TwentsFlex, een nieuwe flexibele vervoersservice. Een rit met TwentsFlex boek je eenvoudig via de boekingsmodule op deze site en de TwentsFlex app. Maar telefonisch een rit betellen kan natuurlijk ook. Hieronder vind je de meest gestelde vragen over TwentsFlex.
 

Hoe garanderen jullie de afgesproken tijden?

We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen je uiterlijk op je geplande aankomsttijd bij de halte van je bestemming bent. In onze planning houden we bijvoorbeeld rekening met de volgorde van de bestelde ritten en de verwachte drukte op straat. Toch is het verkeer soms onvoorspelbaar. Dit kan tot onvoorziene vertraging leiden. We geven daarom geen garanties, maar wel de belofte dat we ons uiterste best doen.

Hoe ver wordt er omgereden voor het ophalen van een andere reiziger?

De aankomsttijd die jij aangeeft tijdens je boeking ligt vast. Het systeem achter TwentsFlex koppelt alleen reizigers wanneer voor alle reizigers de bestelde aankomsttijd haalbaar is. Het kan dus voorkomen dat de chauffeur via een andere route rijdt dan jij verwacht.
 
 

Hoe bepalen jullie met wie ik een rit deel?

We delen de reizigers in op basis van hun vertrek- en aankomsthalte. Wanneer dit binnen de tijdmarges bij elkaar past worden ritten gecombineerd.

Hoe wordt de volgorde van in- en uitstappen bepaald?

De planning is gebaseerd op vertrek- en aankomstlocatie, de aankomsttijd en het moment van boeken van alle reizigers. Dit zorgt voor een optimale planning, ook in volgorde van ritten.

 

Hoe gaan jullie om met annuleringen?

Je kunt een rit eenvoudig annuleren via de knop in de app. Heb je via de website of telefonisch je rit geboekt dan kun je tot 1 uur voor je geplande aankomsttijd je rit annuleren. Dit doe je door contact op te nemen met onze Regiecentrale op telefoonnummer 088 – 033 1401.

Ik wil weer met dezelfde chauffeur reizen. Kan dit?

We kunnen je niet beloven dat je dezelfde chauffeur weer krijgt. Met ons systeem zoeken we altijd naar een optimale planning. Laat je dus verrassen!!
 

Hoe gaan jullie om met ongewenst gedrag van een medereiziger?

Onze chauffeurs maken je reis zo veilig en comfortabel mogelijk. Bij ontoelaatbaar gedrag van een passagier zal de chauffeur hem of haar verzoeken het voertuig te verlaten. Ook neemt de chauffeur contact op met ons regiecentrum.
Het regiecentrum schakelt dan een Service & Veiligheidsteam in. Maar het kan ook gebeuren dat zij contact opnemen met de politie of een andere hulpdienst. Ook kunnen reizigers uitgesloten worden van onze vervoersservice.