Klanttevredenheid openbaar vervoer met 7,7 opnieuw positief beoordeeld

22-3-2017
Ook in 2016 heeft de reiziger het openbaar vervoer van Syntus weer positief beoordeeld. Dat blijkt uit de jaarlijkse OV-Klantenbarometer. Met een reizigersbeoordeling van een 7,7 scoort de personenvervoerder boven het landelijke gemiddelde!
 
Twents, service van Syntus, verzorgt het busvervoer in Twente in opdracht van de provincie. Ten opzichte van andere vervoerders scoort Syntus met name goed op de onderdelen reisinformatie, klantvriendelijkheid, rijcomfort en prijs. Ook zijn de reizigers positief over het gemak van het kopen van een vervoerbewijs en het laden van reissaldo. Bovendien worden veiligheid in het algemeen, tijdens de rit en bij de instaphalte als bovengemiddeld beoordeeld.
 
Gewoon goed openbaar vervoer
Directeur Cees Anker is trots op zijn medewerkers: “Wij kunnen natuurlijk alleen maar gewoon goed openbaar vervoer bieden door de inzet van onze gastvrije en goed geïnformeerde medewerkers. Zij zorgen voor een veilige en prettige reis. Voor onze reizigers maakt dat het verschil! Het is mooi om te zien dat onze reizigers dat dit jaar opnieuw waarderen en tot uiting laten komen in het OV-Klantenbarometer onderzoek. ”
 
Over het onderzoek
De OV-Klantenbarometer is hét klanttevredenheidsonderzoek in het regionale openbaar vervoer, onder reizigers in bus, tram, metro, regionale trein en boot. Het wordt jaarlijks gehouden, in het najaar van 2016 voor de zestiende keer. Hierbij hebben ruim 82.000 reizigers een schriftelijke enquête ingevuld, waarbij zij rapportcijfers gaven aan de verschillende aspecten van hun reis. Dat het onderzoek in het hele land op dezelfde wijze wordt gehouden is uniek in Europa. Alle resultaten zijn te vinden op: www.crow.nl/ov-klantenbarometer2016
Klanttevredenheid openbaar vervoer met 7,7 opnieuw positief beoordeeld
Sluiten De website(s) van Keolis Nederland (voorheen Syntus) gebruiken bij bepaalde functionaliteiten cookies.